08 april, 2007

Gayfolket är bäst på att festa



På Påskafton 2007 medverkade Nanne Grönvall i Stockholm Gay Radio. Under pågående sändningen pratade hon om möjligheterna av att spela in en hyllningssång till sin gaypublik. Hon kallar sig "faghagarnas faghag" och hyllar bögar och flator som festpolare. Dom finns ofta med i mina texter, men att göra en renodlad text enbart som en hyllning till mina gayfans kan inom kort bli aktuellt. Till exempel skulle en låt kunna heta ”En faghags sång”. Jag försöker ofta prata om homosexualitet när jag är ute just för att visa hur vanligt det är och att det inte är någon skillnad på folk. Men gayfolket är bäst på att festa säger Nanne Grönvall!

Hur skall man nu tolka Nanne Grönvall intellektuella kullerbytta? Är hon dum i huvudet eller var hon bara trött under intervjun. Först säger hon att det inte är någon skillnad på folk och sen säger hon att gayfolket är bäst på att festa. Som jag ser det är det viktigt att säga vad man menar, annars menar man inte vad man säger.

Om: , , , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad har du emot bögar din jävla homofob. Du röstade säkert på kd jävla idiot.

MAX (©) HOBSTIG sa...

Det värsta jag vet, är bögar som inte kan sjunga en roslagsvals. Det räcker om de kan en enda så är det okej. Men visst, jag har lite svårt för en del fjollor oavsett om de har snopp eller skåra.

Om det har jag redan skrivit och publicerat på webben. Här kan du läsa vad jag skrev om Sexuell orientering

Anonym sa...

"Det är djupt otillfredsställande att debattera med anonyma personer som inte vågar stå för vad de tycker"

Elisabeth sa...

Till Anonym.
Vad är en homofob? Är det en sån person som har åsikter om homosexualitet? Eller är det en person som har åsikter emot homosexualitet? Jag själv har absolut ingenting emot bögar eller lesbor. Jag tycker bara att gay-grejen har blivit en trend-grej. Så mycket trend & glamour att den kanske får folk att krypa in i garderoben igen. Det var väl inte det som var meningen eller.?

Unknown sa...

du e för skön mats
A.C



Sommarens sista servitris
Om kyrkhundar
Om kyrkhundar